NVM

Bezig met het laden
van het e-zine...

Digitale Kansen: De consument

In dit e-zine lees je alles over de (veranderende) consument, de impact van digitalisering en de rol die de makelaar hierin heeft. De artikelen en video’s zijn geclusterd per thema en vind je hieronder.

01 | Welkom!

02 | Voorwoord

03 | De consument

04 | Innovatie

05 | Klantreis

06 | Social Media

07 | Jouw klantrelatie

08 | Oud & Nieuw?

09 | Colofon

Bezig met laden
>

Klaar voor de start? Verkocht!

Door de enorme groei van technologische platformen wereldwijd die consumenten helpen om sneller, makkelijker en efficiënter in hun behoefte te voorzien, verandert het gedrag van de consument.

2 min

Joram Hoevenaars – NVM Holding

Denk aan een Booking.com, Uber of Airbnb. Deze nieuwe klantervaring zorgt ervoor dat klanten in alle markten een optimale en naadloze ervaring verwachten. Als een platform niet (meer) direct voldoet, stappen ze eenvoudig over naar een alternatieve aanbieder.

Dit geldt ook voor het kopen van vastgoed. In Nederland worden klanten door funda van informatie voorzien in hun huizenzoektocht dankzij de kwalitatief hoogwaardige data van NVM-makelaars. Om dit te blijven doen, moet je wel mee met de ontwikkelingen en consumenten aan je weten te blijven binden, betoogt Joram Hoevenaars die zich binnen de NVM Holding bezighoudt met innovatie en ontwikkeling. “Ik houd de ontwikkelingen in de vastgoedmarkt, nauwlettend in de gaten. Ik kijk hoe andere landen zijn georganiseerd en welke ontwikkelingen daar spelen op het gebied van technologie en vastgoedplatformen. Aan de hand daarvan kijken we waar wij als Holding met onze deelnemingen nu staan en hoe wij verder kunnen groeien om het belang van de NVM-leden beter te kunnen dienen.”

“Als er geen goede alternatieven zijn, zullen nieuwe platformen van zich laten horen.”

Eigen receptuur

De NVM Holding volgt deze buitenlandse ontwikkelingen op de voet en met veel ontwikkelingen is de Holding ook al bezig. “Op het gebied van virtuele bezichtigingen heeft funda afgelopen jaar Matterport geïntegreerd: via een tool maak je een 3D-scan van een woning waardoor je virtueel door een woning kan lopen”, legt Hoevenaars uit. “En met de verbouwingsapp van Setle – winnaar van de NVM Innovatie Challenge krijgen kopers inzicht in de mogelijkheden van een verbouwing en daarbij behorende kosten.” Bij ‘lead management’ is nu vooral de kwalificatie van mogelijke kopers belangrijk, vervolgt Hoevenaars. “Wie is er echt geïnteresseerd en in staat om de woning te kopen? Door hier de kennis van funda, Realworks en (straks ook) Vidua te bundelen, proberen we voor makelaars de beste leads te genereren. Daarnaast ontwikkelen we bij Vidua Wonen een tool om een transactie voor alle betrokkenen makkelijker te maken. Kopers, verkopers, makelaars, taxateurs, hypotheekverstrekkers, geldverstrekkers en notarissen hebben allemaal informatie nodig. Bij Vidua kan je de informatie verzamelen, online tekenen en delen met de relevante partijen zodat het gehele proces zo soepel mogelijk verloopt.”

“Door kennis van funda, Realworks en Vidua te bundelen, proberen we de beste leads te genereren.”

NVM Innovatie Challenge

De NVM Innovatie Challenge is een prijs waarbij de NVM voor haar leden een innovatieve oplossing zoekt die de digitale en persoonlijke klantervaring positief beïnvloedt bij aan- en verkoop van woningen. Hiervoor hebben meer dan 40 initiatieven zich aangemeld. Renovatietool Setle had volgens de vakjury en de kijkers het beste initiatief en won de prijs van 10.000 euro en ondersteuning van de NVM bij de verdere ontwikkeling van de tool.

Bekijk video

Bekijk ook de video over meest geliefde dienstverlener

Bekijk video

En bekijk de video over klantbeleving

Bekijk video