NVM

Bezig met het laden
van het e-zine...

Digitale Kansen: De consument

In dit e-zine lees je alles over de (veranderende) consument, de impact van digitalisering en de rol die de makelaar hierin heeft. De artikelen en video’s zijn geclusterd per thema en vind je hieronder.

01 | Welkom!

02 | Voorwoord

03 | De consument

04 | Innovatie

05 | Klantreis

06 | Social Media

07 | Jouw klantrelatie

08 | Oud & Nieuw?

09 | Colofon

Bezig met laden
>

Consument wil digitaal én persoonlijk

In ons werk als makelaar staat de consument centraal. En die consument verwacht steeds meer. Niet alleen van ons, maar ook van de digitale dienstverlening. De coronapandemie heeft voor nog een verdere versnelling gezorgd. Daarom staat dit NVM e-zine in het teken van de consument van nu en de toekomst.

En nu even wat cijfers. 89 procent van de millennials verwacht dat merken hun klantervaring vormgeven met technologie, ongeacht het type bedrijf waarmee ze te maken hebben. Generatie Z denkt er net zo over. Maar liefst 84 procent van de consumenten verwacht en hoopt dat merken nieuwe digitale oplossingen gaan gebruiken om diensten en producten aan te leveren. En 73 procent van de millennials vindt online consumentenervaringen belangrijker dan persoonlijke ervaringen.

Als je nu naar je eigen kantoor kijkt, ben je hier dan klaar voor? Is jullie digitale ervaring net zo optimaal als de persoonlijke, of misschien zelfs beter? Als je hierover twijfelt, dan is er werk aan de winkel. Want dit is niet iets van morgen of overmorgen, maar van nu.

De consument verwacht dus meer van ons allemaal. Een goede klantenservice is het minimale. Wat betekent dit voor jou als ondernemende makelaar? Wat kun jij doen en wat betekent dit voor de woonverwachtingen?

Bij de NVM kijken we hoe we onze leden kunnen helpen om die consument nog beter – persoonlijk én digitaal – van dienst te kunnen zijn. De NVM Innovatie Challenge richtte zich bijvoorbeeld op ‘digitaal waar het kan, persoonlijk waar het moet’. We zochten naar een innovatieve oplossing die de gouden combinatie biedt voor een optimale klantervaring, zowel persoonlijk als digitaal. En die vonden we, naast nog vele andere mooie ideeën.

Dit en meer zie je terug in dit NVM e-zine. Ook komen consumentexperts aan het woord, voorbeelden uit andere industrieën en landen, laten de deelnemingen zien wat ze doen en bovenal komen natuurlijk jullie, de leden zelf, aan bod. Hopelijk levert dit e-zine jullie nieuwe ideeën en inspiratie op om jullie klant, de consument, zowel digitaal als persoonlijk, nog beter van dienst te zijn dan al het geval is.

Namens het bestuur van NVM Wonen

Frederik van Till
Bestuurslid Innovatie