NVM

Bezig met het laden
van het e-zine...

Digitale Kansen: De consument

In dit e-zine lees je alles over de (veranderende) consument, de impact van digitalisering en de rol die de makelaar hierin heeft. De artikelen en video’s zijn geclusterd per thema en vind je hieronder.

01 | Welkom!

02 | Voorwoord

03 | De consument

04 | Innovatie

05 | Klantreis

06 | Social Media

07 | Jouw klantrelatie

08 | Oud & Nieuw?

09 | Colofon

Bezig met laden
>

Copaan: Vind de perfect match

Copaan is een softwarepakket voor NVM-aankoopmakelaars waarmee het complete aankoopproces wordt ondersteund.

2 min

Amber Nooij – oprichter Copaan

Altijd up-to-date

De Haarlemse aankoopmakelaar Amber Nooij is het brein achter Copaan. Zelf liep zij tegen beperkingen op door het groeiende aantal aankoopklanten. ‘Hoe kan bij groei het aankoopproces efficiënter, zonder in te leveren op hoge service?’, was het grote vraagstuk. Amber vond een technische partner en zo werd Copaan ontwikkeld.

Via een persoonlijke inlogcode die de klant van de Copaan-aankoopmakelaar krijgt, vult de klant zelf alle woonwensen in. “De klant moet daardoor al gelijk keuzes qua woonwensen en -eisen maken. Daarmee heb je met het zoekersprofiel al snel 3 maanden gewonnen”, vertelt Amber. Klanten kunnen hier alles in kwijt: van algemene objectgegevens tot hele specifieke details waardoor een compleet beeld van de wensen van de klant ontstaat. “Maar wensen veranderen met de tijd en dat is als aankoopmakelaar niet te volgen. In Copaan kan je deze klantreis wel goed volgen omdat alles – bijzonderheden, bezichtigingen, biedingen – wordt opgeslagen. Zo zie je in één oogopslag wat de klant wil wat ten goede komt aan de klantrelatie. Want uiteindelijk gaat het om aandacht en vertrouwen.” Ook wordt zo het complete beeld dat in het begin is opgesteld, nog meer gefinetuned. Hierdoor ontstaat een betere match tussen woning en klant en worden onzinnige bezichtigingen uitgesloten.”

“Met het zoekersprofiel heb je al snel 3 maanden gewonnen.”

Tinder

Copaan heeft een koppeling met TIARA om zo aanbod op te halen. Ook is de Aankooptool van brainbay in Copaan geïntegreerd. “Daarnaast hebben we onlangs een app gelanceerd. Een soort Tinder waarbij je snel kan kiezen of je een huis leuk vindt of niet en gelijk een bezichtiging kan aanvragen”, vertelt Amber enthousiast. “En we zijn nog steeds in ontwikkeling zodat de software nog beter en op termijn breder kan worden ingezet.”

Meer informatie over Copaan

Naar website

Lees hier het artikel over Vidua

Lees meer

Bekijk ook de video over Klantbeleving

Bekijk video