NVM

Bezig met het laden
van het e-zine...

Digitale Kansen: De consument

In dit e-zine lees je alles over de (veranderende) consument, de impact van digitalisering en de rol die de makelaar hierin heeft. De artikelen en video’s zijn geclusterd per thema en vind je hieronder.

01 | Welkom!

02 | Voorwoord

03 | De consument

04 | Innovatie

05 | Klantreis

06 | Social Media

07 | Jouw klantrelatie

08 | Oud & Nieuw?

09 | Colofon

Bezig met laden
>

Jouw binnendienst op maat

Als makelaar wil je natuurlijk de beste dienstverlening bieden aan je klanten maar het afhandelen van telefoontjes, agendabeheer, opstellen van een koopovereenkomst of het maken van taxatierapporten slokken veel van je tijd op.

2 min

3 Servicehubs in het land

Met hulp van NVM Service Office krijgen bellers direct persoonlijke aandacht en kun je deze werkzaamheden zorgeloos uit handen geven, zodat je optimaal kan werken aan je klantrelatie.

NVM Service Office werkt dit jaar nog met drie ‘servicehubs’ in het land maar wil binnen twee jaar in elke regio zitten om leden nog beter te kunnen ontzorgen. “Wanneer je lokaal met regionale kennis werkt, wordt het contact nog persoonlijker en kunnen we bijvoorbeeld op termijn ook bezichtigingen doen namens de makelaar”, vertelt Edzard Bijvoet, directeur NVM Service Office. “Alle werkzaamheden die we uitvoeren zijn realtime te bekijken via een speciale klantomgeving. Zo houden we de lijnen kort en houd je zicht op de kosten.”

Proeftuin voor innovatie

NVM Service Office kent ook een innovatieve proeftuin. Hier worden slimme producten en diensten voor makelaars en taxateurs ontwikkeld die eerst kleinschalig bij NVM-leden worden geïntroduceerd en bij succes worden doorontwikkeld en uitgerold. Concrete voorbeelden daarvan zijn NVM Digitaal Ondertekenen en de NVM Energielabel Service.

“Alle werkzaamheden die we uitvoeren zijn realtime te bekijken via een speciale klantomgeving.”

Chat met je klant

Verder kijken we naar slimme tools die ervoor zorgen dat je als makelaar beter leads kunt verzamelen aan de hand van data van potentiële klanten. Ook loopt een pilot met ‘live chat’: een nieuwe manier om met klanten te communiceren via chat of WhatsApp via de website van de makelaar. “Klanten nemen steeds meer online contact op”, vertelt Bijvoet. “Om hen sneller van dienst te kunnen zijn, worden algemene vragen ondervangen door een computer, een zogenoemde chatbot. Bij meer complexe vragen wordt doorgeschakeld naar de makelaar of naar zijn of haar NVM Service Office-collega.” Op termijn wil NVM Service Office een heel breed scala aan diensten gaan aanbieden waarbij leden aan de hand van een menukaart kunnen kiezen waar zij behoefte aan hebben. Maatwerk dus.

“Op termijn kunnen we bijvoorbeeld ook bezichtigingen doen namens de makelaar.”

Go American?

Het idee voor de NVM Service Office komt uit de Verenigde Staten, waar het onder makelaars heel gebruikelijk is om uiteenlopende diensten extern in te kopen. “Makelaarskantoren in de VS zijn vaak erg groot en kennen daardoor veel ‘smart offices’ zodat makelaars overal aan het werk kunnen”, legt Bijvoet uit. Hierdoor moeten front- en backofficediensten ook flexibel zijn. Dat werkt efficiënter en goedkoper en gaat in de VS veel verder dan alleen telefonie. “Denk bijvoorbeeld aan het oplossen van HR-issues, het doen van salarisadministratie, financiële administratie of aan innovatiemanagement.“

Volgens Bijvoet gaan we in Nederland uiteindelijk ook toe naar dit Amerikaanse model. “Het vak wordt complexer en dan kan het nuttig zijn om bepaalde zaken extern in te kopen. Een manier om enorm te besparen op vaste krachten op kantoor. Je betaalt immers alleen voor het werk dat gedaan wordt. Efficiënter kan niet.”

Meer weten?

Wil je ook gebruik gaan maken van de diensten van NVM Service Office of liever eerst meer weten over onze service? Plan dan een vrijblijvend kennismakingsgesprek met ons in via

https://www.nvmserviceoffice.nl/starten/

Voor algemene vragen en informatie:
085-0044600
info@nvmserviceoffice.nl
www.nvmserviceoffice.nl 

Lees ook het artikel ‘Klaar voor de start? Verkocht!

Lees meer

Bekijk ook de video over wonen krijgt andere dimensie

Bekijk video