Internationaal vastgoedmakelaar The Agency wordt door The Financial Times aangemerkt als een van de snelst groeiende bedrijven in de VS. Begin 2022 is de eerste Europese vestiging van The Agency geopend in Amsterdam.
Mauricio Umansky
CEO en oprichter van The Agency, Mauricio Umansky, bekend van de tv-series Million Dollar Listing en The Real Housewives of Beverly Hills, startte in 2011 met een boutique vastgoedkantoor in Beverly Hills. In 10 jaar tijd groeide het bedrijf uit tot een wereldwijde makelaar met meer dan 60 kantoren in zes landen, gespecialiseerd in het luxe segment. “We zijn vanaf het begin trouw gebleven aan onze oprichtingsmissie, door een boutique, luxe ervaring te bieden en bij elke stap kwaliteit boven kwantiteit te verkiezen. We hebben niet alleen een bedrijf opgebouwd, maar ook een merk.”
‘We sell your house like it’s our own’, dat is de motivatie en denkwijze van The Agency. Umansky wil de makelaardij herdefiniëren door zijn klanten persoonlijk bij te staan in het gehele proces van het (ver)kopen van een huis. Daarbij wordt veel gebruik gemaakt van nieuwe media én geavanceerde technologie. “Onlangs hebben we Triplemint overgenomen”, vertelt Umansky. “Een revolutionair tech-bedrijf uit New York dat geautomatiseerde systemen ontwikkeld voor taxaties van vastgoed tot aan het snel overzetten van talen, valuta en meer. Zo worden onze makelaars efficiënter en beter geïnformeerd en kunnen zij hun klanten nog beter van dienst zijn. Ook stellen we voor elke woning een eigen strategische marketingcampagne op unieke digitale en gedrukte middelen. En verder zijn de tv-series ook absoluut een verlengstuk van ons merk. Ik denk dat het laat zien hoe hard we allemaal samenwerken en hoe deze samenwerkingscultuur onderdeel is geworden van The Agency.”
Foto: The Agency
Umansky beschrijft The Agency niet alleen als makelaarskantoor maar ook als lifestylebedrijf. “We zijn in 2011 opgericht met het idee om de makelaardij te moderniseren. Het oude model van hoe vastgoedbedrijven zijn opgericht, stimuleert onafhankelijk werken en onderlinge concurrentie. Dit levert de klant niets op en komt ook de makelaar niet ten goede. We hebben altijd vastgehouden aan ons merkverhaal en hebben ons bedrijf uitgebreid met gelijkgestemde partners over de hele wereld. Hierdoor we een internationaal gerenommeerd lifestylemerk ontwikkeld. Zonder merkverhaal hebben merkboodschappen, marketing- en verkoopinspanningen minder impact en remmen ze de groei van je bedrijf.”
Zo heeft het Instagramaccount @TheAgencyRe meer dan 380.000 volgers, waardoor The Agency een van de meest gevolgde woningvastgoedaccounts ter wereld is. “Sociale media zijn van vitaal belang voor ons merk bij The Agency”, benadrukt Umansky. “Het is belangrijk dat we ons publiek begrijpen en met hen communiceren door middel van opmerkingen, berichten en boeiende inhoud. Het is niet alleen ambitieus, maar het creëert ook echte leads en klanten.”
Door corona zijn de behoeften en wensen van kopers, verkopers en makelaars veranderd. Umansky: “Het digitale tijdperk van vastgoed is aangebroken en iedereen wil een meer gestroomlijnde koop- en verkoopervaring. Centraal in deze digitalisering staat de makelaar, die als integrale lokale deskundige en persoonlijke gids voor klanten voor de menselijke maat zorgt. Want wij geloven sterk in die combinatie, van high touch en high tech.”
De basis voor The Agency zijn de agents. “Wij zijn van mening dat door lokaal samen te werken met de allerbeste makelaars en hen toegang te geven tot The Agency-branding, we ons lokale boutiquegevoel kunnen behouden, maar ook wereldwijd bereik kunnen bieden aan onze makelaars en klanten”, zegt Umansky. “Bij The Agency zien we makelaars als adviseurs. We organiseren regelmatig trainingssessies over nieuwe technologie, marketingoplossingen en andere hulpmiddelen zodat onze medewerkers en makelaars nog betere vastgoedadviseurs worden. Want zo kunnen zij ook een hoogwaardige en hightech ervaring bieden aan de klant.”
Foto: The Agency
Foto: The Agency
Als het gaat om blockchain, ziet Umansky dat steeds meer verkopers crypto’s accepteren als betaalmiddel. “Maar het gebruik van blockchain binnen de vastgoedsector staat nog in de kinderschoenen. Het wordt nu vooral gebruikt voor juridische contracten, financiering en het kopen en verkopen van vastgoed, maar het biedt veel meer mogelijkheden. Denk aan extra onderpand- en leningopties voor de technisch ingestelde koper. En NFT’s en tokenization kunnen ervoor zorgen dat het eigendom van virtueel of fysiek vastgoed makkelijker van eigenaar kan wisselen. Dus als dit de toekomst is, zullen kopers moeten samenwerken met een makelaar die blockchain begrijpt. The Agency is al langer bezig om zich hierin te verdiepen.” Maar hoe zeer de inzet van sociale media en technologie de makelaar kunnen helpen groeien, “vergeet nooit de impact van persoonlijk contact met klanten”, besluit Umansky
Naast de tv-series The Real Housewives of Beverly Hills en Million Dollar Listing, is Umansky nu ook te zien in de nieuwe Netflix-serie Buying Beverly Hills. Hierin wordt Umansky gevolgd tijdens zijn werkzaamheden bij The Agency en maakt de kijker ook kennis met zijn twee dochters die bij het familiebedrijf werkzaam zijn.