NVM

Bezig met het laden
van het e-zine...

De klantreis van de woonconsument

In dit e-zine lees en zie je allerlei inspirerende verhalen van collega’s die actief zijn in de verschillende fases van de klantreis van de woonconsument.

Bezig met laden

6 maanden na lancering ‘De beste plek voor jou’

Hoe wordt de nieuwe campagne ontvangen?

Net voor de zomer van 2024 lanceerde NVM de nieuwe merkcampagne ‘De beste plek voor jou’. Deze campagne richt zich op het vergroten van de naamsbekendheid en het versterken van de merkvoorkeur. De campagne is te horen op de radio en te zien op televisie. Maar ook de advertenties en online platforms, zoals de website en sociale media, hebben een frisse update gekregen. Wat zijn de resultaten, zes maanden later?

2 min

Nulmeting

Om inzicht te krijgen in die resultaten, is er in mei een nulmeting gedaan onder een groep van zo’n 800 consumenten. Eind juli is een tweede meting gedaan om de eerste effecten van de campagne te kunnen bepalen. Dit zijn de resultaten.

Top of mind bekendheid (als eerste spontaan genoemd), spontane bekendheid én merkvoorkeur zijn significant gestegen. De merkvoorkeur is gestegen van 23% naar 38%.

Top of mind bekendheid (als eerste spontaan genoemd), spontane bekendheid én merkvoorkeur zijn significant gestegen. De merkvoorkeur is gestegen van 23% naar 38%.

In harde cijfers

TV


  • 60% van de doelgroep is minimaal 1 keer bereikt. Dit komt neer op 4,2 miljoen kijkers

  • 31% van de doelgroep is 3 keer of vaker bereikt, ruim 2,2 miljoen kijkers

  • De best bekeken spot is die tijdens de nabeschouwing van de wedstrijd Nederland-Polen

Radio


  • 60% van de doelgroep is minimaal 1 keer bereikt. Dit komt neer op 4,3 miljoen luisteraars

  • 35% van de doelgroep is 3 keer of vaker bereikt. Dit komt neer op 2,4 miljoen luisteraars

  • Q-music heeft het meest toegevoegd aan dit netto bereik. Daarna komt NPO Radio 2 en vervolgens Radio 538

Google Ads


  • Vertoningsaandeel gestegen met 3%

  • Aantal klikken gestegen van 48.926 naar 55.797

  • Het doorklikpercentage is gestegen van 14,88% naar 14,97%

Wat houdt de campagne in?

Wonen


  • Nieuwe TV- en radiocommercials

  • Online video

  • Online bannercampagne



Business


  • De PROVADA-stand opgefrist

  • Nieuwe serie advertenties en banners in Vastgoedvisie, Vastgoedmarkt en op property.nl

Agrarisch en Landelijk


  • Banners, content, advertenties en kennispartnerartikelen in De Boerderij, de Nieuwe Oogst en Boerenbusiness

Algemeen


  • NVM-website in nieuw jasje

  • Groot aantal online teksten herschreven

  • Uitbouwen content-strategie voor socials

Hoe beoordeel je dit artikel?

Bedankt voor je feedback!