“Daarom hebben we de NVM Ideeënbox ontwikkeld. Hier kunnen onze leden hun ideeën – groot en klein – delen, aan ideeën bijdragen, ideeën volgen en de beste ideeën selecteren en uitvoeren”, legt voorzitter NVM Wonen Lana Gerssen uit. “Op deze manier versterken en vergroten we ook de relatie met onze leden.”
Lana Gerssen
De NVM Ideeënbox is onderdeel van de NVM Communities. Deze Communities worden de komende maanden stapsgewijs uitgebreid waardoor steeds meer leden ook toegang krijgen tot de Ideeënbox. “We willen via de Ideeënbox continu ideeën ophalen en uitvoeren. Alle ideeën zijn welkom”, benadrukt Gerssen. “Je kunt denken aan praktische oplossingen die we direct kunnen oppakken of aan innovatieve ideeën waar we graag in investeren. Voor deze laatste categorie ideeën hebben we een innovatiebudget beschikbaar. Elk kwartaal bepalen de leden welke ideeën we gaan uitvoeren.”
Ook zal er regelmatig een uitdaging worden voorgelegd aan de leden. Nu is NVM op zoek naar innovatieve oplossingen om ook na de aankoop of verkoop de relatie met de klant te behouden. Gerssen: “Meestal stopt het contact met de klant na de aankoop of verkoop van een woning. Dat is jammer, want goed klantcontact leidt eenvoudiger tot nieuwe verkoopmomenten. De NVM zoekt daarom voor haar leden en hun klanten innovatieve ideeën om de klantreis te verlengen.”
De vakgroepvoorzitter heeft zelf uiteraard al een idee ingediend. “Benieuwd naar mijn idee? Neem een kijkje in de Ideeënbox, laat je inspireren door anderen, beoordeel ideeën en dien ook zelf een mooi idee in of een innovatieve oplossing voor de uitdaging.”
– Lana Gerssen – voorzitter NVM Wonen
Sandra Lopulalan
“Sluit het idee aan bij een bestaand of toekomstig project van NVM, is het direct uitvoerbaar of wat is er nog nodig om het uit te kunnen voeren? In dat soort zaken kan de ideeëncoach adviseren en begeleiden”, vertelt Sandra Lopulalan, projectleider Ideeënbox en zelf ook ideeëncoach.
Een mooi voorbeeld is het idee van Dennis Holthuijsen om het voorschotbedrag op de vragenlijst te wijzigen naar gemiddeld jaarverbruik. Want bij de huidige extreme energietarieven zegt een voorschotbedrag uit het verleden niets meer. Lopulalan: “Een heel goed idee dat direct aansluit op de praktijk. We hebben het daarom direct doorgegeven aan onze collega’s van de Juridische Dienst die toevallig net bezig waren met het updaten van de vragenlijsten. Zij stemmen de invoering nog af met de kantoorautomatiseerders. Naar verwachting is de vernieuwde vragenlijst, inclusief het idee van Dennis, in november gereed.”
De Ideeënbox maakt het ook mogelijk om gezamenlijk ideeën in te dienen en uit te werken. Bijvoorbeeld als kantoor of afdeling of juist met een vakgenoot uit een andere regio. “Het hoeft dus geen wereldschokkend groots project te zijn, maar je maakt juist het grootste verschil door alle kleine dingen goed op orde te hebben”, benadrukt Lopulalan. “Denk dus niet dat je idee al door een ander bedacht is, of dat het niet goed genoeg is. En ben je nog niet aangesloten op een Community? Mail het dan naar s.lopulalan@nvm.nl en ik zorg ervoor dat je reactie krijgt!”
Heb je een innovatieve oplossing om na de aan- of verkoop de klantreis te verlengen? Of heb je een ander goed idee? Laat het ons weten: