“Zoals je kan zien aan onze korte domeinnaam ZO.nl – korte domeinen zijn nu niet meer beschikbaar – is de focus op online altijd al een wezenlijk onderdeel geweest van onze efficiënte bedrijfsvoering. De coronaperiode heeft daar nog eens een schepje bovenop gedaan en andere marktpartijen en softwarebedrijven hebben hier forse stappen in gemaakt. Neem daarin de ontwikkeling van bijvoorbeeld Move.nl van Realworks en virtuele bezichtigingen.”
Pascal de Roo van ZO Makelaars uit Delft
De Roo heeft al verschillende live-chats en chatbots uitgeprobeerd. “Maar die zijn best bewerkelijk en veel stappen komen terug. Daarnaast is het beantwoorden van standaard vragen via een live chat arbeidsintensief en brengt buiten kantoortijden extra arbeidskosten met zich mee. Daarom zijn we ook gestart met chatbots. Eerst via ManyChat en Facebook Messenger, maar daar zaten toch te veel beperkingen aan. Chatbot Tess is veel intelligenter en interactiever dan andere chatbots, is onze ervaring. Wij hebben dan ook goede hoop op het verder doorontwikkelen én het koppelen van andere pakketten aan Tess, iets wat in onze huidige chatbot niet zit.”
Wil je op de hoogte worden gehouden over Chatbot Tess? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief of ga naar de website: http://www.chatbottess.nl Zodra een protoype beschikbaar is, heb je ook de kans om de chatbot zelf te testen.