NVM

Bezig met het laden
van het e-zine...

Digitale Kansen: tech meets vastgoed

In dit e-zine lees je alles over tech ontwikkelingen en de impact hiervan op de NVM woonmakelaar/-taxateur. De artikelen en video’s zijn geclusterd per thema en vind je hieronder.

01 | Welkom!

02 | Grote Tech Ontwikkelingen

03 | Online gemak

04 | High tech, high touch

05 | Van database naar clientbase

06 | Social media

07 | Round up

08 | Goed idee? Doe mee!

09 | Colofon

Bezig met laden
>

Chatbot Tess

De eerste virtuele assistent makelaar (in opleiding)

Maak kennis met Chatbot Tess. Een chatbot die verder gaat dan de ‘simpele’ geautomatiseerde gesprekspartner op websites. Na jarenlang ontwikkelen is in de zomer van 2022 gestart met een pilot in samenwerking met de NVM.

2 min

Door technologische toepassingen als artificial intelligence, is deze chatbot zelflerend. Kuipers: “De intelligentie van Chatbot Tess hangt af van de gegenereerde content als reactie op klantvragen. Daarom ontsluiten we ook zoveel mogelijk relevante databases zoals die van Realworks. Uniek is ook dat de chatbot te implementeren is op vrijwel ieder messenger platform zoals Whatsapp, Facebook messenger en de website. De backoffice kan alle gesprekken van Tess inzien en gesprekken overnemen wanneer dat nodig is.”

In training

Makelaars hebben intensief getest met chatbot Tess op functionaliteiten als: woning zoeken, zoekopdracht achterlaten, leads genereren voor verkoop, in contact komen met de juiste medewerker, kantoorinformatie en de meest gestelde vragen bij de NVM. “Door de testfase met de pilotdeelnemers kan geconcludeerd worden dat de basis functionaliteiten al erg goed werken”, vertelt Kuipers. “Door het testen en ‘praten’ met Tess kregen makelaars een beter idee van de mogelijkheden. Hieruit kwamen dan ook weer aanvullende ideeën zoals een online waarde berekening tool maar ook marketing automation (klanten benaderen door middel van geautomatiseerde berichten via e-mail, internet en social media, red.) en het ontsluiten van het Chinese online sociale netwerk WeChat, waarmee een van de pilot-deelnemers beter bereikbaar wil zijn voor zijn klanten uit China.” Kuipers is daarom ook – parallel aan het ontwikkeltraject – in gesprek met partijen die hiermee kunnen helpen. “De pilot heeft ons dus nog veel meer gebracht, dan vooraf gedacht.” Begin 2023 wordt Chatbot Tess gelanceerd.

“Door de testfase met de pilotdeelnemers kan geconcludeerd worden dat de basis functionaliteiten al erg goed werken.”

Informatie?

Wil je op de hoogte worden gehouden over Chatbot Tess? Meld je dan hier aan voor de nieuwsbrief  of ga naar de website: http://www.chatbottess.nl Zodra een protoype beschikbaar is, heb je ook de kans om de chatbot zelf te testen. 

Pascal de Roo van ZO Makelaars uit Delft is een van de deelnemers aan de pilot.

Lees hier wat hij van Chatbot Tess vindt en waarom hij meedoet.

Lees meer

Hoe beoordeel je dit artikel?

Bedankt voor je feedback!